cc-pl - Re: [Cc-pl] Logo CC a "bądź bardziej świadomy"

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Kamil Śliwowski <kamilsliwowski AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Logo CC a "bądź bardziej świadomy"
  • Date: Fri, 16 Nov 2012 00:18:29 +0100

> Chciałbym się dowiedzieć, czy wskazanie CC jako alternatywy, dla tego co
> robią gracze tacy jak pan Hirek i inni producenci AV, będzie przez was
> mile widziane? Część z nas, twórców tej strony, jest związana z partią
> piratów i logo Piratów będzie na stronie.

CC Polska nie ma żadnego problemu ze wskazywaniem CC jako alternatywy, choć ciekawsze od narzędzia prawnego do wskazania pewnie są same zasoby na nim udostępniane :)

Ja nie mam prawa wypowiadać się w imieniu CC-Polska (nawet nie jestem
członkiem tej organizacji), ale prawdę mówiąc to mnie trochę dziwi
bierność CC-Polska w stosunku do tej akcji. Wiele tez głoszonych w
ramach  tej akcji jest jawnie sprzeczna ze stanem faktycznym prawa
autorskiego jak i celami i misją CC... Także mnie się osobiście
wydaje, że jak wypełnicie tę lukę informując o istnieniu wolnych
licencji (nie tylko CC, ale wszelkich innych) to będzie dobrze -
niezależnie od tego czy to się spodoba władzom CC-Polska czy nie :-P

Akcja Hirka (i pozostałe takie jak Legalna Kultura) obserwujemy i chcemy na nie odpowiedzieć, zwłaszcza podobnie do akcji Bądź Bardziej świadomy, wskazując ich błędy. chcemy również spróbować odpowiedzieć na ich argumenty w postaci opinii innych artystów. Ich są bardzo jednostronne i jesteśmy pewni, nie przekładają się na prawdziwe opinie wielu twórców o legalności, rynku, tym co go zabija itp.

CC Polska jednak nie nawet procenta zasobów tych kampanii (od finansowych po poparcie polityczne jakie ostatnio zdobyły kampanie "legalnościowe" ;)

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/