cc-pl - Re: [Cc-pl] Kolejne pytanie do prawników :)

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Kolejne pytanie do prawników :)
  • Date: Tue, 21 Aug 2012 11:11:06 +0200

W dniu 21 sierpnia 2012 02:48 użytkownik Robert Partyka
<bobson AT bobson.pl> napisał:
> Witajcie,
>
> W kolejnej rozmowie wyskoczyło kolejne ciekawe (dla mnie) pytanie.
>
> Tworzymy remiks. Do stworzenia chcemy użyć dzieła A oraz dzieła B. Dla
> uproszczenia załóżmy, że forma użycia nie będzie na prawie cytatu
> żadnego z nich.
> dzieło A jest na licencji CC BY-SA
> dzieło B jest na licencji CC BY-SA-NC
> jaka ma być licencja tworzonego remiksu?

Nie można legalnie zrobić tego remiksu. Obie licencje mają sprzeczne
warunku. Trzeba się zgłosić do autora dzieła A lub B, żeby zgodził się
zmienić licencję, przy czym jak przeszkadza nam warunek "NC" - zakaz
użycia komercyjnego - to trzeba oczywiście przekonać autora "B", żeby
to on przelicencjonował swój utwór.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/