cc-pl - Re: [Cc-pl] Odp: Wywiad o otwartości w publicznych instytucjach kultury

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Odp: Wywiad o otwartości w publicznych instytucjach kultury
  • Date: Mon, 05 Dec 2011 20:43:47 +0100

Witajcie.

to może jest dobry moment, żeby wkleić (poniżej) zaproszenie do Zachęty na 12.12, gdy odbędzie się m.in. panel o otwartości.

Kamil, a możesz napisać na czym miałby polegać dla Ciebie "konkret"? I kogo rozumiesz przez "najbardziej zainteresowanych"?

a teraz zaproszenie (kopiuję zaproszenie wysłane przez Zosię Dubowską z Zachęty na listę KOED)

---->%----

Zapraszamy bardzo serdecznie na

dzień otwarty w Zachęcie. Jestem ZA czyli jak upowszechniać i otwierać.

12 grudnia 2011 od godz. 12.

Czyją własnością są dzieła kultury, jaka jest misja instytucji publicznych, czy w ograniczaniu dostępu zawsze chodzi o bezpieczeństwo, czy może raczej o. kasę?

Jaki jest stosunek artystów do udostępniania wizerunków jego dzieł? Jakie jest jego zdanie na temat dostępności dzieł innych twórców? Zanim zaczniemy uwalniać dzieła, porozmawiajmy jak to robić!

W programie:

12.15 Oprowadzanie po wystawie Wolfgang Tillmans Zachęta Ermutigung

14.15 Oprowadzanie po wystawie Goshka Macuga. Bez tytułu

15-17 Dyskusja DZIEŁA NA WOLNOŚCI Kultura? Kontrola? Kasa?

Trzy lata temu polscy wikipedyści rozpoczęli batalię o możliwość fotografowania i zamieszczania w Wikipedii dzieł sztuki z kolekcji muzeów narodowych. Ograniczani w swych projektach przez dyrekcje muzeów w zakresie fotografowania i udostępniania dzieł z ekspozycji w internecie (m.in. jako ilustracji do haseł encyklopedycznych) zadali niewygodne pytania: czyją własnością są dzieła kultury, jaka jest misja instytucji publicznych, czy w ograniczaniu dostępu zawsze chodzi o bezpieczeństwo, czy może raczej o. kasę? W przypadku starcia muzeów i wikipedystów szło o dzieła "historyczne", tj. takie, do których wygasły już prawa autorskie. A jak wygląda, czy może jak powinna wyglądać sytuacja w publicznych galeriach i muzeach sztuki współczesnej? Instytucjach, które z jednej strony tworzą swoje kolekcje sztuki, ale również współprodukują dzieła, pokazują je na wystawach, promują je, ale też wykorzystują np. w działalności edukacyjnej. W tym przypadku ważnym uczestnikiem dyskusji staje się artysta. Jaki jest jego stosunek do udostępniania wizerunków jego dzieł? Jakie jest jego zdanie na temat dostępności dzieł innych twórców? Zanim zaczniemy uwalniać dzieła, porozmawiajmy jak to robić!
Spotkanie z udziałem dyrektor Zachęty Hanny Wróblewskiej, Jarosława Lipszyca z Fundacji Nowoczesna Polska oraz artystów, Katarzyny Kozyry i Tymka Borowskiego

17.15 Oprowadzanie po wystawie Jestem prawie na każdej wystawie

18-20 Dyskusja Zacznij od słowa ZAchęty - marketing w instytucjach kultury

Czy rzeczywiście jesteś prawie na każdej wystawie? Czy czytasz o nas, czy słyszysz o nas w mediach? A może dowiadujesz się o wystawach z reklam lub plakatów na mieście? Promocja i budowanie wizerunku instytucji kultury to dziedziny ciągle rozwijające się. Galerie, muzea i teatry w Polsce wciąż starają się wypracować jak najlepszą formułę dotarcia do publiczności i przekonania jej, że w kulturę warto inwestować swoje pieniądze i czas. Przy użyciu jakich narzędzi instytucja kultury powinna budować swój wizerunek? Jak promować tak wyjątkowy produkt, jakim jest kultura? Na te i inne pytania dotyczące promocji sztuki, budowania wizerunku i marki instytucji kultury odpowiedzą zaproszeni eksperci, a także przedstawiciele galerii, muzeów i teatrów, którym udało się stworzyć prężne ośrodki kultury, a także ożywić istniejące.

Spotkanie z udziałem Leszka Stafieja, przedstawicieli Muzeum Sztuki w Łodzi i MoCAK-u poprowadzi wicedyrektor Zachęty Justyna Markiewicz.

Na wszystkie wydarzenia wstęp wolny!

Zachęta, pl. Małachowskiego 3, 00-916 Warszawa
www.zacheta.art.pl

pozdrowienia,

Alek