cc-pl - [Cc-pl] Jaka licencja dla scenariusza?

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Sinodrom <sinodrom AT gmail.com>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] Jaka licencja dla scenariusza?
  • Date: Mon, 14 Mar 2011 17:01:20 +0100

Cześć,

Napisałem scenariusz, który chciałbym udostępnić na licencji CC.
Chciałbym dzielić się nim na jak najbardziej liberalnej zasadzie. Mam
jednak dylemat z wyborem licencji.
Co się stanie w sytuacji, gdy ktoś mój scenariusz zmodyfikuje? Czy
tekst stanie się wtedy jego tekstem? Czy moje nazwisko zniknie z
dzieła? Jakie proporcje tekstu musiałby zmienić, żeby taka sytuacja
miała miejsce? W USA gdy scenariusz jednego autora zostanie przepisany
(np. na zlecenie studia) przez innego scenarzystę, zbiera się panel,
który ocenia, czy dany tekst wciąż jest tekstem oryginalnym z pewnymi
korektami, czy też stał się osobnym tworem. Co w Polsce? Co w
sytuacji, gdy scenariusz udostępniony jest na zasadach CC-by? Czy
powinienem na wszelki wypadek zrobić zastrzeżenie "no derivative
works"? Tu jednak uruchamia się lęk, że w efekcie scenariusz będzie
jedynie legalnie dostępny w Internecie i tyle; że aktorzy, reżyserzy i
inni nie będą mieli możliwości realizacji tego tekstu na filmie, bo
stanowiłoby to utwór zależny!
Oczywiście, zawsze mogą skontaktować się ze mną (co byłoby fajne), ale
- za namową kolegi - chciałbym zrobić to w oryginalnym duchu CC.

  • [Cc-pl] Jaka licencja dla scenariusza?, Sinodrom, 03/14/2011