cc-pl - [Cc-pl] polskie wolne licencje TAKEME / MAKEME

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] polskie wolne licencje TAKEME / MAKEME
  • Date: Tue, 20 Oct 2009 11:27:11 +0200

Witajcie,

Maciek Lewandowski (który jest członkiem tej listy) zblipował dzisiaj informację o polskich wolnych licencjach stworzonych przez Fundację Twórców Możliwości na potrzeby dwumiesięcznika Takeme.
http://www.take-me.pl/index.php
http://www.take-me.pl/page.php?4

Dwie licencje odpowiadają licencjom BY oraz BY-ND.

Przyznam, że jestem sceptycznie nastawiony do nowych licencji - jako rozwiązania prawne nie wnoszą nic nowego, nie są obudowane mechanizmami pomocniczymi wypracowanymi przez CC (np. metadane), wreszcie (nie jestem prawnikiem) nie dam głowy, że to poprawne licencje z punktu widzenia prawa (moim zdaniem nie).

Wolałbym też, żeby ich twórcy odnieśli się do istnienia licencji CC i uzasadnili powód tworzenia nowych - zamiast pisać, że inspiracją jest ruch open source, a ruch wolnej kultury pomijając.

To co podoba mi się w nowych licencjach to nazwy: Takeme / Makeme to fajny pomysł.

Pozdrowienia,

Alek

--
dr Alek Tarkowski
koordynator / public lead

  • [Cc-pl] polskie wolne licencje TAKEME / MAKEME, Alek Tarkowski, 10/20/2009