cc-pl - Re: [Cc-pl] ODP: CC, a twory zależne ("derivative work")

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: minus <minus AT free.art.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] ODP: CC, a twory zależne ("derivative work")
  • Date: Fri, 21 Mar 2008 17:00:04 +0100

Dnia 21-03-2008, Pt o godzinie 15:33 +0100, Bartosz Chilicki pisze:

> Czy określa ono objętość (procent objętości tekstu cytowanego?) jaką
> można w zgodzie z prawem zacytować? Czy mogę w zgodzie z prawem
> ograniczyć tę objętość np.do określonej liczby znaków?

Bylem ostatnio na wykladzie dotyczacym cytowania w polskim prawie
autorskim. Moje notatki:

Poza cytat wykraczamy:
- nie zachowanie objetosci cytatu (ale nie zdarzylo sie w Polsce, by
ktos pozwal kogos o za dlugie cytaty)
- nie zachowanie celu
- nieoznaczenie autora
- znieksztalcenie intencji autora
Róznica między cytatem a przedrukiem:
- cytat musi być właśnie ten, przedruk jest zastępowalny
Zasadniczo cytatem nie jest antologia ani remiks, cytat musi być tekstem
źródłowym przywoływanym w dziele.

Jak widać różnice są delikatne. Nie wiem na ile dobrze zrozumiałem wywód
prelegenta, ani na ile prelegent był kompetentny, to sie już trzeba
spytać obecnych na liście prawników.
Mogę wrzucić w sieć nagranie wykładu, jeśli jest zapotrzebowanie (mam
zgodę prelegenta).

pozdrawiam
Lipszyc