cc-pl - Re: [Cc-pl] CASH music - przyklad dystrybucji muzyki w sieci

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] CASH music - przyklad dystrybucji muzyki w sieci
  • Date: Wed, 12 Mar 2008 16:23:25 +0100

Czesc Patryk,

Piszesz:

To moze troche odejscie od tematu CC, ale pisze to w kontekscie porad, ktorych mozna udzielic rodzimym kapelom. Choc tez bym wolal by wydawaly na CC, szczegolnie dlatego, ze na naszym rynku wydaje sie to byc najefektywniejszym biznesowo rozwiazaniem.

Mam troche odmienne wrazenie - poczucie, ze stosowanie licencji CC biznesowo niewiele zmienia w stosunku do udostepnienia utworu w sieci na zwyklych zasadach. Szczegolnie w przypadku licencji z warunkiem NC, ktora rozszerza (w uproszczeniu) zakres dozwolonych uzyc poza dozwolony uzytek jedynie na mozliwosc ponownej publikacji materialu w sieci. W przypadku licencji bez tego warunku jest oczywiscie inaczej, ale wtedy znalezienie modelu biznesowego moze byc trudniejsze.

Wiec ciekaw jestem, jak Ty to widzisz. Ja mam wrazenie, ze uzycie licencji CC wymaga jednak decyzji *ideologicznej*, co powoduje, ze tak trudno i rzadko uzywa sie licencji.

Z drugiej strony, gdyby tylko zebrac w jednym miejscu liste tworcow juz licencje stosujacych, okazaloby sie, ze troche ich jest...

pozdrowienia,

Alek Tarkowski

--
koordynator / public lead