cc-pl - [Cc-pl] Ludzie (ze stroart) listy piszą

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tryadmania <tryadmania AT adresik.com>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] Ludzie (ze stroart) listy piszą
  • Date: Mon, 3 Mar 2008 10:50:09 +0100

Witam!
Od lipca prowadzę działalność gospodarczą w Kołobrzegu. Jako zaangażowany
Wikipedysta wiem co nie co o wolnej twórczości, CC i tym podobnych sprawach.
Jakiś czas temu uśmiałem się czytając o domaganiu się przez zaiks opłat za
muzykę CC. Niestety, szybko przestało mi być do śmiechu - pisze do mnie
stoart, wzywając do podpisania umowy. Pocieszony zapiskami z "cc-zaiks-gate"
:D dzwonię do kołobrzeskiego oddziału stoart (Przedstawicielstwo terenowe w
Kołobrzegu Jerzy Kmieciak 78-100 Kołobrzeg ul. Ratuszowa 6/18 fax 0-94 352
46 71 e-mail: kolobrzeg AT stoart.org.pl
), mówiąc, że puszczam tylko muzykę CC i życzę im miłego dnia i wielu
ograbionych ludzi :P (żartuje oczywiście, pełna kulturka podczas rozmowy
:P). Jakie było moje zdziwienie, gdy usłyszałem od pana z kołobrzeskiego
oddziału, że "mogę sobie puszczać wolną muzykę u siebie w domu, ale Ustawa o
Prawie Autorskim jednoznacznie każe opłacać za "publiczne odtwarzanie" (dwa
ostatnie słowa podczas rozmowy pan stoarciarz ;) powtórzył kilka razy) a, na
moje słowa, że to "legalne i przeznaczone do publicznego odtwarzania utwory"
pan poinformował mnie w sposób jeszcze kulturalny, ale już bardzo
nieprzyjemny, że nie będę go ja pouczał o prawie autorskim, na którym on
zjadł zęby i, że "nieznajomość prawa, nie zwalnia z obowiązku jego
przestrzegania". Dalej już gadał dziad z obrazek -"ale muzycy sami
zrezygnowali z pieniędzy za publiczne odtwarzanie" - "ale ustawa chroni
wszystkich bez wyjątku" itp. W końcu, gdy ja spytałem wprost, czy według
stoart artysta nie ma prawa zrzec się tantiem, usłyszałem, że ten pan
brzydzi się... piractwem. Jak to mówią, gadaj do dupy a cię osra, dałem
sobie spokój i czekam na zapowiadaną w kolejnym liście kontrolę stoart (BTW
czy każdy za przeproszeniem ciul, może sobie założyć swoje stworzyszenie i
chodzić ludziom po zakładach pracy "na kontrolę"?). Pozdrawiam Wolnych Ludzi
:)

Darmowe konta email
http://www.free.os.pl
Pojemnosc 500 MB