cc-pl - [Cc-pl] Reakcja ZAIKSu dotyczaca muzyki na licencjach CC

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Dorota Smaggia" <dorota.smaggia AT gmail.com>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] Reakcja ZAIKSu dotyczaca muzyki na licencjach CC
  • Date: Fri, 16 Nov 2007 16:29:44 +0100

Witam,

Od niedawna sledze z ogromna uwaga dyskusje cc-pl. Reprezentuje miedzynarodowa platforme muzyczna jamendo.com z muzyka na licencjach Creative Commons. Katalog jamendo jest ogromny, ponad szesc tysiecy albumow CC, a w tym bardzo prezna wspolnota polska, okolo 200 albumow, ktore stanowia blisko 2000 polskich utworow muzycznych.

Na forum jamendo pojawilo sie oburzone pytanie na temat traktowania utworow CC przez Zaiks. http://www.jamendo.com/pl/forums/discussion/210/zaiks-a-muzyka-z-jamendo/#Item_1
w skrocie, chodzi o reakcje ZAIKSu na uzywanie utworow na licencjach CC : "zadzwoniłem do pani inspektor prowadzącej moją sprawę, i według niej dalej nie mam prawa jej puszczać, będę mógł dopiero, gdy dopuści to komisja prawa autorskiego :shocked:, bo Ci muzycy mogą w przyszłości "normalnie zastrzec swoje prawa" i jakby co to ZAIKS ma prawo dla nich trzymać te pieniądze".

Jak to wyglada naprawde, czy ZAIKS udaje, ze nie zna CC ? czy to tylko taka poza ? Z gory dziekuje za odpowiedz i argumenty !
Serdecznie pozdrawiam - i zapraszam na http://www.jamendo.com/pl/ (w wersji polskiej).

Dorota Smaggia
Business Development - Jamendo
http://www.jamendo.com