cc-pl - [Cc-pl] Wsteczna nowela prawa autorskiego a licencje CC

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Błażej Kaczorowski" <blazej.kaczorowski AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] Wsteczna nowela prawa autorskiego a licencje CC
  • Date: Wed, 10 Oct 2007 15:26:30 +0200

Witam,

PO dyskusjach we własnym gronie oraz z niektórymi członkami listy cc
stwierdziłem, ze należałoby coś zrobić w obronie artystów
korzystających z licencji CC.

Jest to pierwszy przypadek w którym jasno będzie można pokazać, że
OZZyty działają w swoim imieniu a nie artystów.

Oto wstępny plan działań, chodzi o to by wskazać problem RPO i pomóc
mu podjąć odpowiednie kroki (rozprawa przed TK to moja osobista
sugestia ale RPO ma też inne uprawnienia):

1. Przygotować list/wniosek RPO (prawnicy)
2. Pozyskać artystów wydających muzykę na CC aby podpisali się (np. z
jamendo i innych)
3. wysłać list do RPO i równolegle opublikować treść w internecie wraz
z podpisami artystów i stowarzyszeń, które apel popierają.
4. Wesprzeć RPO w przygotowaniu ew. wniosku aby poszło to sprawniej
5. rozprawa przed TK ale inne działania RPO

Należy wreszcie coś zrobić - może macie jakieś lepsze pomysły aby
zmienić to bezdennie złe i głupie prawo?

Błażej Kaczorowski