cc-pl - Re: [Cc-pl] Muzyka na licencji CC - pytanie w sprawie wykorzystania w spotach partii politycznej

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Muzyka na licencji CC - pytanie w sprawie wykorzystania w spotach partii politycznej
  • Date: 09 Oct 2007 13:26:14 +0200

> a) czy jest to zgodne z licencją a jak tak to którą - wydaj mi się, że
> ze wszystkimi ale mogę sie mylić.

Na pewno nie z licencjami typu ND (bo zakazują korzystania z opracowań), a z
licencjami typu SA tylko, jeżeli spot zostanie rozpowszechniony zgodnie z
klauzulą "share-alike".

> b) jak należałoby opisać taki utwór w spocie - to znaczy wystarczy
> podać imię i nazwisko autora na ekranie?

Postanowienia licencji są dość wyraźne (por. np. Sec. 4 a i b w CC-BY 3.0)

> c) Czy wykorzystanie - np. puszczenie spotu w telewizji komercyjnej
> lub ogólnie zapłata za puszczeni spotu jest już wykorzystaniem
> komercyjnym? W końcu partia nie zarobi na klipie ale jednak warto by
> się dowiedzieć.

http://wiki.creativecommons.org/DiscussionDraftNonCommercial_Guidelines

Może to pomoże.

Zastanawiam się, czy warunków licencji NC nie złamie wtedy telewizja, nawet
jeżeli sama partia nie naruszy licencji NC. Trzeba odpowiedzieć na pytanie,
czy telewizja staje się stroną licencji z twórcą oryginału.

Zwracam uwagę, że wśród licencji CC istnieją też licencje bez warunku NC,
które wyraźnie zezwalają na komercyjne wykorzystanie.

Poza tym, zgodnie ze znowelizowanym art. 70 należy się zastanowić, czy twórcy
takiej muzyki nie są przypadkiem współtwórcami utworu audiowizualnego, którym
należy się stosowne, niezbywalne wynagrodzenie.

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz

Fajne i smieszne. Zobacz najlepsze filmiki!

>>> http://link.interia.pl/f1bbb