cc-pl - [Cc-pl] Materiały o Cc

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Michal Raczka" <michaloo AT gmail.com>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] Materiały o Cc
  • Date: Wed, 1 Nov 2006 09:43:43 +0100

Witam
Oto nieco zmieniona treść listu, którego swego czasu wysłałem do
Partii Piratów, a teraz również znajduje się na ich forum:

Na początku roku zrealizowałem swój pomysł i razem z kilkoma innymi
osobami stworzyłem magazyn internetowy obiektyw.net, który wzorem
słynnego Monitora ma poruszać tematykę dot. problemów współczesnego
społczeństwa. Nie jest to wielki i prężny projekt, ale dalej chcemy
działać.
Już od dłuższego czasu aktywnie uczestniczę w ruchu OpenSource,
korzystam (LAMPa) i tworzę. W tym roku miałem szczęście trafić na
Wolną Kulturę L. Lessiga i zainteresować się przedstawioną tam ideą.
Szybko odnalazłem seriwsy takie jak
http://creativecommons.pl/
http://freesound.iua.upf.edu/
http://www.opsound.org/
http://ccmixter.org/
czy
http://www.jamendo.com/pl/
ale nie udało mi się znaleźć miejsca w polskim internecie gdzie
mógłbym poczytać o założeniach Wolnej Kultury, wydarzeniach ze świata
CreativeCommons czy aktualnościach o społeczności OpenSource (na
creativecommons.pl jest co prawda FAQ i jakieś materiały, ale myślę o
szerszej tematyce). Pomyślałem, że wartoby było w ramach Obiektywu
wesprzeć te idee, zamieścić artykuły, wywiady (jeden już mamy), dodać
boksy z wiadomościami dot. tej tematyki.
Dlatego chciałbym zapytać czy ktoś w Was byłby zainteresowany
uczestniczeniem (bez żadnych zobowiązań) we współtworzeniu tej części
Obiektywu. Chodziłoby przedewszystkim o dostarczanie treści (wywiady,
artykuły), ale również nawiązywanie kontaktów z innymi organizacjami
tego typu, czy znanymi osobistościami ruchu Wolnej Kultury (głównie
polskiej).

Nie chodzi o ścisłą współpracę z jedną czy drugą organizacją, bo dalej
chciałbym aby w Obiektywie znajdowały się opowieści różniej treści,
ale jeżeli byłaby taka chęć to myślę, że warto coś o CC napisać.

  • [Cc-pl] Materiały o Cc, Michal Raczka, 11/01/2006