cc-pl - [Cc-pl] mamy wersje 2.5 licencji

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek.tarkowski AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] mamy wersje 2.5 licencji
  • Date: Mon, 27 Mar 2006 17:26:50 +0200

Piotrek,

To jeszcze raz ja! Wyszla mi dzisiaj jakas nawalnica listow do Ciebie. Chodzi o to, ze licencje 2.5 juz dzialaja, chcialbym wiec napisac krotka notke o wprowadzonych zmianach. Chcialbym zebys ja sczytal i ew. poprawil, bo pewnie umiesz ladniej oddac ducha wprowadzonych zmian i wyjasnic, co one w praktyce oznaczaja.

Ponizej tresc mojej notatki.

Pozdrowienia,

Alek.

---

Witajcie,

W ciagu weekendu zostaly oficjalnie uruchomione polskie licencje CC w wersji 2.5.

Wprowadzilismy drobne zmiany w porownaniu z wersja 2.0, dotyczace warunku Uznania Autorstwa.

O ile uprzednio licencja stwierdzala jedynie, ze nalezy oznaczyc tworce utworu, to w wersji 2.5 stwierdza, ze nalezy:
"zachować w stanie nienaruszonym wszystkie oznaczenia związane z prawno-autorską ochroną" i, o ile zostaly podane, zamiescic informacje o
-tworcy utworu
-innych podmiotach wskazanych przez tworce jako podmioty uprawnione
-tytule utworu
-URI
-oraz (w przypadku utworu zaleznego) sposobie wykorzystania utworu oryginalnego.

Oznacza to, ze obecnie udostepniajac utwor na licencji CC mozna dokladniej okreslic informacje, jakie nalezy zamiescic przy rozpowszechnianiu utworu. Przykladowo, czasopismo wydajace na licencji CC moze rzadac umieszczania nie tylko nazwiska autora, ale takze nazwy czasopisma. Albo tez, w przypadku prac zbiorowych (chocby wspolnych blogow i serwisow, czy tez stron wiki) rzadac oznaczania nie poszczegolnych autorow, lecz calego serwisu.

--
koordynator / Public Lead
Creative Commons Polska / Poland

http://creativecommons.pl