cc-pl - Re: [Cc-pl] zapraszam do komentowania

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] zapraszam do komentowania
  • Date: Sun, 26 Feb 2006 20:51:25 +0100

Jeżeli można komentarz krytyczny, to przeszkadza mi trochę przedstawianie wolnego oprogramowania i CC w opozycji do prawa autorskiego oraz wykorzystywania komercyjnego.

Poza tym wydaje mi się, że trochę zamentu wprowadza mówienie w tak krótkim tekście o wynalazkach razem z utworami (prawo patentowe to inny reżim ochrony niż prawo autorskie: inny jest przedmiot, uprawnienia itp.).

Ponadto, informacja, idee i wiedza nie są chronione - chronione są wyrażenia idei i zastosowanie informacji i wiedzy. Może warto by było gdzieś to podkreślić i ewentualnie argumentować, że zbyt daleko idąca ochrona tych drugich utrudnia dostęp do tych pierwszych.

Podobają mi się za to gry słów w artykule. Pozwolę sobie je pociągnąć: w świecie bez okien i bram, wszyscy chodzą z czerwonych kapeluszach i goglach. :)

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz

Kliknij po wiecej! >>> http://link.interia.pl/f18ed