cc-pl - [Cc-pl] Konsekwencje sprawy napisów?

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Marek Zakowicz <ma_zak AT tlen.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] Konsekwencje sprawy napisów?
  • Date: Wed, 18 Jan 2006 16:45:50 +0100 (CET)

Cześć,
chciałbym nawiązać do dyskutowanej niedawno kwestii napisów do filmów. Zaznaczam, że nie odnoszę się do napisów pochodzących od producenta/dystrybutora - czyli wyekstrahowanych z mniej lub bardziej legalnych płytek. Chodzi mi o te napisy, które zostały opracowane (przetłumaczone, zsynchronizowane z filmem) przez osobę publikującą.
Czy takie opracowanie jest dziełem zależnym od filmu, czy też nowym utworem?

Jeśli zaś jest dziełem zależnym to czy również (samodzielnie wykonany) zapis nutowy utworów, tabulatury etc. są również dziełami zależnymi? Czy serwisy udostępniające takie opracowania również czekają reperkusje? Podobnie z tekstami piosenek i ich tłumaczeniami? Widziałem na jednym z takich serwisów informacje, że "zasoby są udostępniane wyłącznie w celach edukacyjnych", rozumiem, że to odnosi się do pkt. 1 art. 29 prawa autorskiego, aczkolwiek, czy jest to uzasadnione - zwłaszcza w kontekście pkt. 3?

Pozdrawiam,
Marek
--
"Wszystkiego jest mało, niczego jest w bród"
Raz, Dwa, Trzy

  • [Cc-pl] Konsekwencje sprawy napisów?, Marek Zakowicz, 01/18/2006