cc-pl - [Cc-pl] A propos aktywnego działania CC

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "darek" <czuchaj AT wp.pl>
  • To: <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] A propos aktywnego działania CC
  • Date: Thu, 10 Nov 2005 12:36:09 +0100

Hej,

Czytałem z zainteresowaniem wątek dotyczący tłumaczenia tekstu wraz z dyskusją o tym jak aktywnie działa (lub nie działa polskie CC).

Równocześnie gdzieś w Internecie przez przypadek natrafiłem na wątek dotyczący sporu pomiędzy pewnym posiadaczem strony WWW a tygodnikiem Polityka o oznaczenie pewnych materiałów, które tygodnik ‘zapożyczył’ ze strony ‘zapominając’ o wskazaniu źródła tegoż zapożyczenia. I teraz clue – materiały na stronie są na licencji CC ! Ze sprawą możecie zapoznać się na stronie http://www.joemonster.org/phorum/read.php?f=25&i=2204&t=2204

Moje dwie konkluzje związane z tą sprawą:

  1. im więcej będzie serwisów WWW publikowanych na licencjach CC tym większe będzie zainteresowanie licencjami CC pozostałych osób– taki efekt kuli śniegowej (jak ktoś woli efekt sieci) . Przykładem jest powyższy, często odwiedzany serwis z kawałami i różnego rodzaju kreatywnymi utworami (pozostawiając na boku ich jakość) - miejsce idealne dla rozpowszechnienia idei CC, bo odwiedzane przez osoby aktywne sieciowo i być może kreatywnie. Prędzej czy później kilka osób zerknie sobie na sprawy związane z licencjami i zacznie googlać a co to są te CC J
  2. Bardzo ubawiła mnie odpowiedz redaktora „Polityki” Wynika z niej , że wykonanie warunków licencji CC wydawca ma generalnie w .... i łaskawie w następnym numerze wypełnią warunki licencji. Może CC wyedukowałoby dziennikarzy ?

Pozdrawiam

Darek Czuchaj

  • [Cc-pl] A propos aktywnego działania CC, darek, 11/10/2005