cc-pl - [Cc-pl] dozwolony cytat jeszcze raz

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] dozwolony cytat jeszcze raz
  • Date: Thu, 04 Aug 2005 21:11:29 +0200

Witam,

Dyskusja o dozwolonym cytacie z programu komputerowego przeniosła się na
ksiewicz.net...

Ale na tę listę ma szansę powrócić zupełnie z innej strony - Gazeta
opublikowała artykuł "Czy Peja okradł Stana Borysa?"
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36037,2853564.html

Internauci na forum Gazety na razie dyskutują, który z tych Panów jest
lepszym muzykiem, istota sprawy to jednak zakres dozwolonego korzystania
z cudzej twórczości muzycznej w ramach samplowania - jak słusznie
zauważa prawnik ZAIKSu - czy jest to działanie w ramach art. 2, czy art.
29 prawa autorskiego (opracowanie, czy dozwolony cytat?)

Cóż... zaryzykuję i zacytuję za Gazetą Stana Borysa: "To kradzież
własności intelektualnej, którą jest mój głos, moje słowa i fragment
aranżacji skrzypiec, który przewija się przez całą piosenkę"

Myślę, że jest to dobra szansa na zaistnienie Creative Commons PL w
szerszej publicznej debacie na temat wolnej kultury.

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz

Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • [Cc-pl] dozwolony cytat jeszcze raz, Krzysztof Siewicz, 08/04/2005