cc-pl - [Cc-pl] dyskusja o "copyleft"

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] dyskusja o "copyleft"
  • Date: 14 Jul 2005 10:46:32 +0200

Witam,

12 lipca odbyło się spotkanie Klubu Informatyka, zorganizowane przez Polskie
Towarzystwo Informatyczne oraz Internet Society Poland. Jednym z punktów
spotkania było moje wystąpienie poświęcone próbie ustalenia jak daleko może i
powinien sięgać zakres klauzuli &#8220;copyleft&#8221;. Po krótkim
przedstawieniu przeze mnie uwarunkowań prawnych (zakres ochrony programów
komputerowych na podstawie polskiego prawa autorskiego, postanowienia GPL),
technicznych (przykładowe techniki &#8220;code reuse&#8221;) oraz innych
(takich jak podniesione w wywiadzie z Raymondem) rozpoczęła się żywa dyskusja.
Najwięcej kontrowersji wzbudziła analiza art. 29 prawa autorskiego,
regulującego między innymi &#8220;dozwolony cytat z programu
komputerowego&#8221;.

więcej pod: http://ksiewicz.net/?p=14

Jakkolwiek dyskusja skupiła się wokół GPL i oprogramowania, to jak wiadomo
analogiczne postanowienia istnieją w licencjach CC-*-SA.

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz

Cos sie dzieje??? >>> http://link.interia.pl/f189f

  • [Cc-pl] dyskusja o "copyleft", Krzysztof Siewicz, 07/14/2005