Sympa Menu

cc-be - [Cc-be] Bijkomende bedenkingen commerciële aspe

cc-be AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons - Belgium

  • From: "wolf" <dv8flow AT pandora.be>
  • To: <cc-be AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-be] Bijkomende bedenkingen commerciële aspe
  • Date: Thu, 18 Nov 2004 12:25:15 +0100

Over de grond,

Het klinkt allemaal fantastisch. Maar zoals het de rechtsleer past, met het hoofd in het ijle, hopende op een betere wereld.

Het klinkt allemaal uitermate perfect voor een veranderende informatiewereld, maar het zijn letters op papier.

Ik hoop dat er nagedacht word over de praktische gevolgen op korte en lange termijn? Of wordt dat een ‘we zien wel’?

Dit staat te goed op mijn cv, maar ziet u verder?

Wat zie ik?

Een bewonderenswaardige poging, met veel goede wil. (Ik krijg wel de mogelijkheid dit bericht te typen).

Maar vooral een paar juristen die denken dat ze weten wat goed is voor het lot van de denkenden,

En deze schuchtere poging, die ik bij toeval moest ontdekken, lijkt dan eerder bedoeld om het mogelijks later schuldgevoel te doven.

Wat zie ik?

Een bewonderenswaardige poging, met veel goede wil. Die niet zal bewerkstelligen wat ervan verwacht wordt,

Maar naar mijn mening net het omgekeerde. De kleine artiest zal verpletterd worden door de macht van auteursorganisaties.

Zij zullen de artiesten nog meer onder druk zetten om hun rechten af te staan, onder het mom van de bescherming, en dat zij beter weten wat goed voor hen is.

De grote producenten? Zullen zij niet reageren? Iets wat geld opbracht laten schieten in deze tijden van crisis?

Of de reclamewereld?  Zal die dit voorstel niet met open armen ontvangen, en heeft die niet als enige de mogelijkheden om dit voorstel tegen hen te keren voor wie het gemaakt is?

En wie zal hen dan nog beschermen? De auteursorganisaties?

Wat zie ik?

Opmerkingen op een soort forum. Maar gaan ze over de kern van de zaak? Ze gaan over de vorm, of de uitwerking en een enkele keer zelfs over de korte termijn.

Wilt u op basis hiervan zo een belangrijke beslissingen maken?

Of op basis van uw eigen kennis van de betreffende materie, het glorieuze auteursrecht.

Of omdat andere landen het ook doen, en het lijkt te werken?

U voelt zich beledigd? Gepakt in uw kennis en ervaring door zo maar iemand?

Uw werk bespot, uw goede bedoelingen in twijfel getrokken?

U hoeft niet naar mij te luisteren, lezend kan u wissen.

Maar weet dat mijn hoofd ooit zat waar het uwe nu is,

Ik weet wat u denkt, hoe u denkt – geloof me vrij

En daarom kan ik nog hopen, dat u verder denkt dan uw ivoren toren.

Laat uw goede bedoelingen, en de mogelijkheid op wat pr voor u persoonlijk

en uw afdeling in uw ‘instelling van kennis’ NIET de motivatie zijn.

Dv8flow

  • [Cc-be] Bijkomende bedenkingen commerciële aspe, wolf, 11/18/2004

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page