[Cc-pl] Reakcja ZAIKSu dotyczaca muzyki na licencjach CC

Dorota Smaggia dorota.smaggia w gmail.com
Pią, 16 Lis 2007, 10:29:44 EST

Witam,

Od niedawna sledze z ogromna uwaga dyskusje cc-pl. Reprezentuje
miedzynarodowa platforme muzyczna jamendo.com z muzyka na licencjach
Creative Commons. Katalog jamendo jest ogromny, ponad szesc tysiecy albumow
CC, a w tym bardzo prezna wspolnota polska, okolo 200 albumow, ktore
stanowia blisko 2000 polskich utworow muzycznych.

Na forum jamendo pojawilo sie oburzone pytanie na temat traktowania utworow
CC przez Zaiks.
http://www.jamendo.com/pl/forums/discussion/210/zaiks-a-muzyka-z-jamendo/#Item_1

w skrocie, chodzi o reakcje ZAIKSu na uzywanie utworow na licencjach CC :
"zadzwoniłem do pani inspektor prowadzącej moją sprawę, i według niej dalej
nie mam prawa jej puszczać, będę mógł dopiero, gdy dopuści to komisja prawa
autorskiego [image: :shocked:], bo Ci muzycy mogą w przyszłości "normalnie
zastrzec swoje prawa" i jakby co to ZAIKS ma prawo dla nich trzymać te
pieniądze".

Jak to wyglada naprawde, czy ZAIKS udaje, ze nie zna CC ? czy to tylko taka
poza ? Z gory dziekuje za odpowiedz i argumenty !
Serdecznie pozdrawiam - i zapraszam na
http://www.jamendo.com/pl/<http://www.jamendo.com>(w wersji polskiej).

Dorota Smaggia
Business Development - Jamendo