[Cc-pl] Odp: Wywiad o otwarto禼i w publicznych instytucjach kultury

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Pon, 5 Gru 2011, 14:43:47 EST

Witajcie.

to mo偶e jest dobry moment, 偶eby wklei膰 (poni偶ej) zaproszenie do Zach臋ty
na 12.12, gdy odb臋dzie si臋 m.in. panel o otwarto艣ci.

Kamil, a mo偶esz napisa膰 na czym mia艂by polega膰 dla Ciebie "konkret"? I
kogo rozumiesz przez "najbardziej zainteresowanych"?

a teraz zaproszenie (kopiuj臋 zaproszenie wys艂ane przez Zosi臋 Dubowsk膮 z
Zach臋ty na list臋 KOED)

---->%----

Zapraszamy bardzo serdecznie na

*dzie艅 otwarty w Zach臋cie. Jestem ZA czyli jak upowszechnia膰 i otwiera膰.*

*12 grudnia 2011 od godz. 12. *

Czyj膮 w艂asno艣ci膮 s膮 dzie艂a kultury, jaka jest misja instytucji
publicznych, czy w ograniczaniu dost臋pu zawsze chodzi o bezpiecze艅stwo,
czy mo偶e raczej o. kas臋?

Jaki jest stosunek artyst贸w do udost臋pniania wizerunk贸w jego dzie艂?
Jakie jest jego zdanie na temat dost臋pno艣ci dzie艂 innych tw贸rc贸w? Zanim
zaczniemy uwalnia膰 dzie艂a, porozmawiajmy jak to robi膰!

W programie:

*12.15* Oprowadzanie po wystawie Wolfgang Tillmans Zach臋ta Ermutigung

*14.15* Oprowadzanie po wystawie Goshka Macuga. Bez tytu艂u

*15-17* Dyskusja DZIE艁A NA WOLNO艢CI Kultura? Kontrola? Kasa?

Trzy lata temu polscy wikipedy艣ci rozpocz臋li batali臋 o mo偶liwo艣膰
fotografowania i zamieszczania w Wikipedii dzie艂 sztuki z kolekcji
muze贸w narodowych. Ograniczani w swych projektach przez dyrekcje muze贸w
w zakresie fotografowania i udost臋pniania dzie艂 z ekspozycji w
internecie (m.in. jako ilustracji do hase艂 encyklopedycznych) zadali
niewygodne pytania: czyj膮 w艂asno艣ci膮 s膮 dzie艂a kultury, jaka jest misja
instytucji publicznych, czy w ograniczaniu dost臋pu zawsze chodzi o
bezpiecze艅stwo, czy mo偶e raczej o. kas臋? W przypadku starcia muze贸w i
wikipedyst贸w sz艂o o dzie艂a "historyczne", tj. takie, do kt贸rych wygas艂y
ju偶 prawa autorskie. A jak wygl膮da, czy mo偶e jak powinna wygl膮da膰
sytuacja w publicznych galeriach i muzeach sztuki wsp贸艂czesnej?
Instytucjach, kt贸re z jednej strony tworz膮 swoje kolekcje sztuki, ale
r贸wnie偶 wsp贸艂produkuj膮 dzie艂a, pokazuj膮 je na wystawach, promuj膮 je, ale
te偶 wykorzystuj膮 np. w dzia艂alno艣ci edukacyjnej. W tym przypadku wa偶nym
uczestnikiem dyskusji staje si臋 artysta. Jaki jest jego stosunek do
udost臋pniania wizerunk贸w jego dzie艂? Jakie jest jego zdanie na temat
dost臋pno艣ci dzie艂 innych tw贸rc贸w? Zanim zaczniemy uwalnia膰 dzie艂a,
porozmawiajmy jak to robi膰!
Spotkanie z udzia艂em dyrektor Zach臋ty Hanny Wr贸blewskiej, Jaros艂awa
Lipszyca z Fundacji Nowoczesna Polska oraz artyst贸w, Katarzyny Kozyry i
Tymka Borowskiego

*17.15* Oprowadzanie po wystawie Jestem prawie na ka偶dej wystawie

*18-20* Dyskusja Zacznij od s艂owa ZAch臋ty - marketing w instytucjach kultury

Czy rzeczywi艣cie jeste艣 prawie na ka偶dej wystawie? Czy czytasz o nas,
czy s艂yszysz o nas w mediach? A mo偶e dowiadujesz si臋 o wystawach z
reklam lub plakat贸w na mie艣cie? Promocja i budowanie wizerunku
instytucji kultury to dziedziny ci膮gle rozwijaj膮ce si臋. Galerie, muzea i
teatry w Polsce wci膮偶 staraj膮 si臋 wypracowa膰 jak najlepsz膮 formu艂臋
dotarcia do publiczno艣ci i przekonania jej, 偶e w kultur臋 warto
inwestowa膰 swoje pieni膮dze i czas. Przy u偶yciu jakich narz臋dzi
instytucja kultury powinna budowa膰 sw贸j wizerunek? Jak promowa膰 tak
wyj膮tkowy produkt, jakim jest kultura? Na te i inne pytania dotycz膮ce
promocji sztuki, budowania wizerunku i marki instytucji kultury
odpowiedz膮 zaproszeni eksperci, a tak偶e przedstawiciele galerii, muze贸w
i teatr贸w, kt贸rym uda艂o si臋 stworzy膰 pr臋偶ne o艣rodki kultury, a tak偶e
o偶ywi膰 istniej膮ce.

Spotkanie z udzia艂em Leszka Stafieja, przedstawicieli Muzeum Sztuki w
艁odzi i MoCAK-u poprowadzi wicedyrektor Zach臋ty Justyna Markiewicz.

Na wszystkie wydarzenia wst臋p wolny!

Zach臋ta, pl. Ma艂achowskiego 3, 00-916 Warszawa
www.zacheta.art.pl <http://www.zacheta.art.pl/>

pozdrowienia,

Alek

--
dr Alek Tarkowski
koordynator / public lead

Za艂膮cznik HTML zosta艂 usuni臋ty...

Wi阠ej informacji o li禼ie dyskusyjnej Cc-pl