[Cc-pl] The Pirate Bay

SasQ sasq1 w go2.pl
Pon, 26 Cze 2006, 10:46:46 EDT

Dnia 26-06-2006 o 10:00:33 Wlodek Kierus napisał:

> chodzilo mi o utwory chronione prawem autorskim
> (filmy, muzyka, itp)

No właśnie o czymś takim mówiłem :/
Mam w domu kilka "pirackich" książek. "Pirackich" według twojego
rozumowania, bo są one chronione prawem autorskim, a ja za nie
nie zapłaciłem autorowi, bo pożyczyłem je od qmpla [więc on już
zapłacił autorowi]. Mam też kilka "pirackich" filmów - również
pożyczonych, bez płacenia jakiejś kasy z tego tytułu autorowi.
Pożyczyłem ją od qmpla z drugiego końca Polski za pośrednictwem
sieci P2P, gdyż jest to najprostszy i najtańszy sposób. On ma
u siebie oryginał, za który zapłacił już autorowi.
Problem z "piractwem" polega na tym, że jak narazie to siebie w
domu mogę mieć nawet cały tapczan wypchany płytami z filami i
muzyką, chronionych prawem autorskim, za które nie dałem ani grosza,
bo pożyczyłem je od kogoś kto już autorowi zapłacił, i mogę to
robić w ramach dozwolonego użytku, a autor/wydawca/whatever nie
ma prawa wtykać mi nosa w moją prywatną kolekcję, dopóki nie
zarobię ani grosza na tym stuffie sprzedając go np. na bazarze,
pożyczając za kasę, wyświetlając publicznie za $ itp.
Bo tylko wtedy zarabiam na cudzej pracy i tylko wtedy jest to
przestępstwo zwane piractwem. Podobnie jak posiadanie wytrychów
w domu nie czyni ze mnie złodzieja, a posiadanie broni palnej
nie czyni ze mnie zabójcy.

> Panowie, spokojnie, nie przeczytaliscie dokladnie... wcale
> nie jestem przeciwnikiem p2p, ani GNU, ani CC... po prostu
> chcialem zwrocic uwage ze piractwo jednak JEST powszechne

Powszechne to jest nazywanie "piratem" każdego, z kogo nie udaje
się wydusić grosza w normalny sposób. Powszechne to jest robienie
z ludzi przestępców i straszenie ich, mimo przysługujących im
praw, po to, by ze strachu zapomnieli jakie prawa mają.

> dlatego tak trudno jest walczyc o to zeby nie zakazano
> posiadania "noża"

I będzie jeszcze trudniej, dopóki taka propaganda będzie
szerzona wśród odbiorców kultury.

--
SasQ

Programowanie gier:   http://www.wsi.edu.pl/~sistudem/